Stark tillväxt för Haglöfs

Det första halvåret 2021 var mycket bra för Haglöfs.

Första halvåret var riktigt bra för Haglöfs. Jämfört med samma persiod 2020 ökade företagets försäljning med 26 procent i år. Haglöfs själva menar att det handlar om väl mottagna produktserier tillsammans med ett större intresse för outdoor-utrustning med hög kvalitét. 

I ett pressmeddelande skriver Haglöfs att man gjort stora satsningar i sin poroduktutveckling, sitt varumärke och i sin design under de senaste åren. Fredrik Ohlsson, vd, tror att en av nycklarna till den starka tillväxten under året har varit en kontinuerlig investering genom hela pandemin vilket resulterat i omtyckta vinter- och vårkollektioner från varumärket.
– Vi fortsätter att kontinuerligt förbättra och finkalibrera för att leverera den ultimata Haglöf-upllevelsen. Vår senaste kollektion har varit väldigt väl mottagen. Ett exempel är det ökande intresset för vår L.I.M.-serie som är ett sant varumärke för Haglöfs, säger Ohlsson i ett pressmeddelande.

Den ökade efterfrågan av Haglöf-produkter är också synlig i beställningarna för de kommande tre säsongerna, skriver varumärket. Men med en pandemi i backspegeln finns fortsatta problem med produktion och distibution.
– Vi har haft en stark start 2021 med hög efterfrågan över alla marknader och kategorier. Vår försäljning var högre än första halvåret förra året och betydligt högre än våra nivåer innan pandemin. Det ökade intresset för outdoor-kategorin innebär att vi kan addressera en större grupp med kvalitetsmedvetna konsumenter, säger Fredrik Ohlsson.