Padelsporten ökar och kändisarna hänger på. I höst gör Seven of Sweden leverantörsdebut. Märket frontas av fotbollsspelaren Andreas Granqvist, en av fyra delägare.
Hösten 2021 lanserar 247 Holding Nordic AB som också äger blivande padelkedjan 247 Padel Nordic AB konfektion, egna racket och annan utrustning ämnade för padel under det egna märket Seven of Sweden.
– Padel är en sport som är både rolig och lätt att utöva. Vi ser att det har saknats bra padelkläder för både herrar och damer med både funktion och samtidigt tilltalande design. Något som man känner sig välklädd i både på banan men även utanför, säger Fredrik Kocon, en av grundarna.
Kläder, racket, bollar och övrig utrustning designas i Sverige. Seven of Sweden´s produkter ska hålla en hög kvalitet menar bolaget och designen en skandinavisk minimalistisk design. De kommer också att fokuseras på funktion och detaljer som fyller ett syfte. Siffran sju har betydelse menar man.
– Vi vill helt enkelt göra bra saker som håller sju dagar i veckan och som man med stolthet bär sju dagar i veckan, därav Seven, säger Fredrik.
Seven satsar på omniförsäljning med försäljning direkt till konsument via egen webb. Men varumärket vänder sig också till ÅF och andra utvalda distributionskanaler.
– Drömmen är att alla ska trivas i våra egna hallar och använda våra produkter, avslutar Fredrik.