Stadium utvecklar sitt Outletkoncept ytterligare. Under hösten kommer de öppna tre nya outlets i Varberg, Stockholm och Göteborg.
Enligt vissa handelsbedömare tillhör outlets och specialistbutiker morgondagens överlevare inom fysisk retail. Nu öppnar Stadium tre nya varuhus inom sitt Outlet-koncept. Den nya butiken i Varberg öppnar i slutet av september. Den ser ut och påminner om en klassisk Stadium Outlet-butik. Det lite anmärkningsvärda med de andra två, den som öppnade i centrala Göteborg redan i slutet av augusti (Södra Hamngatan 55) och den som planeras i Stockholms city är just att de ligger så centralt, mitt i respektive stadskärnor. Outletbutiken i Stockholm ersätter helt enkelt Stadiumbutiken på Sergelgatan – med den exakta adressen är än så länge inte officiell.

–Stadium Outlet fortsätter sin stabila tillväxt trots den annorlunda tid vi upplevt senaste året. Vi känner oss trygga i konceptet och uppskattas i såväl fysisk som digital butik av våra kunder. Framtiden ser ljus ut, och det är trots en annorlunda tid, väldig spännande just nu, säger Daniel Löfkvist, General Manager Stadium Outlet, i ett pressmeddelande.
På ett sätt går det i linje med den senaste tidens etablering av ”lågprisvaruhus” i cityområden, som när till exempel Rusta högg på en butikslokal på Regeringsgatan i centrala Stockholm förra året. Och Decathlon valde lyxcentrumet Mall of Scandinavia för sitt nya varuhus. Att satelitetableringar flyttar in på ”fina gatan” kan nog vara en rörelse i tiden.