Outdoor by ISPO blir ISPO Re.Start Days

Ispo gör som resten av världen 2020 och byter från klassiskt mässformat till ett digitalt event. Det innebär lanseringen av ISPO Re.Start Days, ett flera dagar långt event där tunga namn inom sportbranschen deltar.

Mässarrangören ISPO skräder inte orden. ”Covid-19 har förändrat allt. Det har påverkat oss in till kärnan – personligen och ekonomiskt. En sak är säker: saker blir aldrig mer sig lika. Regler har skrivits om. Så vi behöver en nystart!”

När den enomra outdoormässan ställs in 2020 blir ISPOs svar för att starta om sig själva och outdoorbranschen ISPO Re.Start Days. Två dagar fyllda av föreläsnignar, work shops och framtidsspaningar inom tre fokusområden. Medverkar gör chefer och nyckelpersoner från välkända outdoorvarumärken som från en mångd bolag, som till exempel Patagonia, Mammut, Columbia, Polartec,
Deuter, Jack Wolfskin, Adidas outdoor. 

Fokus för workshopsdiskussioner och föreläsningar blir självklart på hur återförsäljare, varumärken och leverantörer på bästa sätt tar sig igenom krisen som världshandeln nu går igenom. Med tanke på föredragslistan så anar Sportfack på att det bjuds på många berättelser från företag som hittat en väg ut ur Corona-krisen.

För att delta löser intresserade en digital biljett på ISPOs sajt. Det och all övrig information om ISPO Re.Start Days finns här!

Program

DAG 1 / EXPERIENCE DAY 30/6 10:00-17:00

Fokus på branschens nuvarande tillstånd, marknadsinblick, nätverkssamarbete och utbyte av erfarenheter. 

DAG 2 / BEYOND THE STATUS
QUO DAY 1/7 10:00-17:00

Fokuse på vägen framåt i tre spår: digitalisering, hållbarhet och hälsa
. 

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="9249" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]