Det är dags att nominera till Gear of the Year 2019 – var med och ge förslag på årets bästa produkter och varumärken inom vår bransch i sju kategorier, senast den 2 december.
I årets Gear of the year finns möjlighet att ge förslag I två helt nya kategorier: Årets butik (kan vara både webb och fysisk butik) samt Årets kampanj.
– Det känns kul att bredda konceptet. I år har det rullat ut en hel del spännande kampanjer som sticker ut lite extra, och när det gäller kategorin årets butik vill vi gärna slå ett extra slag för bra retail, som drivs med en känsla för hög servicegrad och genomtänkt innehåll. Det känns helt naturligt att det kan handla om både onlinehandel och fysisk handel, eftersom allt numera går ihop, säger Sportfacks chefredaktör Nicolas Jändel.
De övriga kategorierna är Årets produkt, Årets varumärke (omfattar både svenskt och utländskt med försäljning i Sverige), Årets innovation, Årets nykomling och Årets miljömärke. Alla inkommande förslag måste ha varit aktuella under året 2019.
– Jag är väldigt imponerad av det engagemang som den här utmärkelsen väcker. Förra året hade vi över 4 000 röstande när de tre finalisterna i varje kategori hade vaskats fram. Juryn lägger stor vikt vid läsarnas åsikter, men om det står och väger så har juryn det avgörande mandatet, förklarar Nicolas Jändel.
Att nominera är enkelt. Allt du behöver göra är att klicka dig in på popupen som dyker upp när du går in på sportfack.se. Du får gärna nominera i flera kategorier. Vi vill ha dina nomineringar senast den 2 december. Du kommer att kunna rösta på de tre finalisterna i varje kategori på sportfack.se från den 8 januari 2020. Vinnarna koras den 21 april under en branschmiddag i samband med Ispo academy, som kommer att hållas på Scandics Downtown Camper, vid Sergels Torg, i centrala Stockholm.