Reebok byter logga

Från och med den första januari 2020 så kommer Reebok rulla ut en ny, uppdaterad vectorlogotyp på alla sina nya produkter och exponeringsytor. Men redan nu har den börjat användas på hemsidan.

Den nya Vector-logotypen kommer att synas på alla tränings- och livsstilsprodukter, inklusive skor och kläder. Redan under november månad kommer en begränsad, tidig kollektion med Vector-logotypen att finnas tillgänglig.
– Vårt mål är att vara världens bästa fitnessmärke och vår expertis ligger i träning och mode. Vi fortsätter att utmärka oss genom att ta fram produkter som suddar ut gränserna mellan livsstil och träning. På så sätt får vårt varumärke en enhetlig närvaro och röst, säger Reeboks vd Matt O’Toole.
– När vi nu samlar alla våra produkter och erfarenheter under en och samma logotyp kan vi berätta en sammanhängande historia som är tydlig och konsekvent, fyller Reeboks kreativa chef Karen Reuther i.

Reebok byter logga
Den gamla till vänster och den nya till höger.

Vector-logotypen introducerades för första gången 1992 och har använts i olika former sedan dess. Den nya varianten är en uppdaterad, mer stilren och modernare version av originalet. Men Sportfack kan, ärligt talat, inte se så jättestor skillnad.
Reeboks Delta-logotyp, som introducerades 2011, kommer att användas även i fortsättningen på utvalda produkter, till exempel inom crossfit.