Intersport har infört digitala kvitton

Intersport har en uttalad ambition att öka sin digitala utveckling av den svenska verksamheten. Från denna vecka får därför kunder hos Intersport möjligheten att få kvittot mejlat till sig istället för en fysisk pappersutskrift.

Detta menar Intersport ligger i linje med hur man vill utveckla sin verksamhet. Just nu gör man till exempel de sista förberedelserna för att öppna sin ny storsatsning på butikssidan: Ett supercentralt varuhus på Drottninggatan precis intill Sergels torg i Stockholm där just fokus ska vara fler digitala inslag som touchskärmar, uthämtning av onlinebeställda varor och det som Intersport nu lanserar i alla butiker och varuhus – digitala kvitton.

– Digitalt kvitto skapar en stor bekvämlighet för våra kunder och ligger samtidigt i linje med vårt jobb på miljövänliga åtgärder, säger Johan Lidenmark Chief Digital Officer på Intersport.

Kedjan framhåller framför allt två anledningar till att digitala kvitton: service och hållbarhet. I och med att kvittona mejlas hem till kunden om hen vill det att det ger en trygg service eftersom kvittot då finns digitalt lagrat och inte tappas bort som en liten papperslapp. Dessutom är lanseringen ett steg i sportkedjans arbete med hållbara åtgärder. Digitala kvitton är en i raden av hållbara lösningar tillsammans med bland annat leverans och retur av e-handelspaket i butik, menar Intersport.