Jack Wolfskin sjösätter en internationell kampanj som uppföljning till förra sommarens #gobackpack-kampanj. Vinsten är en äventyrsweekend på en obebodd ö i Stockholms skärgård.

Kampanjen Go backpack består av tre deltävlingar. Den första rullar redan nu men är av tekniska skäl inte öppen för svenska konsumenter. Men från nästa deltävling som öppnas i mitten av april är den även öppen för svenskar. Upplägget är enkelt, de tävlande behöver bara svara på en fråga om sina äventyrsvanor. Vinsten består i ett tre dagars äventyr för två personer på en isolerad ö i Stockholms skärgård nu i sommar. För Jack Wolfskin är syftet att stärka relationen med kunderna och att stärka igenkänningen av varumärket.
– Målet är att bygga en större kundbas i sociala medier, och kampanjen är även ett steg i att bygga upp varumärkets status från att vara ”bra att ha” till att vara det man som konsument har som förstahandsval, säger Lars Klingström till Sportfack.