Löplabbet vill bli bäst i klassen

Den nyöppnade butiken i Göteborg, som hade stor invigning i helgen, ses som en del i konceptet att stärka Löplabbets roll inom svensk löpning.

Löplabbet, som är en del av Intersport sedan 2014, slog i helgen upp dörrarna till den totalrenoverade butiken på Östra Hamngatan i Göteborg. Det var mängder av experter på plats, kunderna hade 20 procent på hela sortimentet och dessutom fick alla som köpte nya skor en present. Men nyöppnandet ingår i en större plan än så.
– Vi är ledande löpspecialister i Sverige och har ett givet sikte mot att bli en av de bästa även i Europa, säger Bjarne Koning som är driftschef på Löplabbet Sverige.
– Jag är verkligen stolt över den nya butiken och helgen har varit en succé med mer spring i butiken än någonsin, i dubbel bemärkelse. Vi och personalen är supertaggade på ett spännande 2019, fortsätter Bjarne.
Målsättningen har varit att skapa en mer inspirerande upplevelse i butik och i större utsträckning kunna möta kraven från dagens löpare, i sortiment, kunskap och service.  
– Äntligen fick vi visa upp det nya konceptet och bjuda in till en ordentlig fest som resulterade i all time high-försäljning både fredag och lördag, säger Marcus Wibergh, koncernchef på Intersport.

Löplabbet vill bli bäst i klassen
Bild från den hektiska invigningshelgen.