Naturkompaniets nya butikskoncept

Butikskedjan Naturkompaniet har tecknat ett avtal om att i juni 2019 öppna en butik om 324 kvm i ett attraktivt läge i Kungsmässans Köpcentrum, utanför Göteborg.

Kungsmässan har vuxit fram som ett av Sveriges mest populära köpcentrum, och genomgår just nu en omfattande utbyggnad och renovering. Köpcentret ligger mitt i centrala Kungsbacka, cirka 20 minuter från Göteborg. Dagligen har handelsområdet runt 14 000 besök i själva centrumet, vilket motsvarar ungefär 5 miljoner besök på ett år. Efter utbyggnaden siktar man på 6 miljoner besök per år.
– Idag har vi tre butiker i centrala Göteborg och med denna etablering så täcker vi en större geografisk yta i Göteborgsområdet och vi kan förbättra vår tillgänglighet och kundservice för våra kunder i regionen. Butiken kommer att ha ett hållbart, brett och slagkraftigt sortiment för alla som gillar att spendera tid utomhus och göra vardagen till ett äventyr, säger Henrik Hoffman, vd på Naturkompaniet AB.
I dag består Naturkompaniet av 33 butiker som främst säljer utrustning för friluftsliv och resa. Kedjan håller även på att se över sitt butikskoncept och Sportfack kan visa upp hur det är tänkt att en modern Naturkompaniet-butik ska se ut (se bilden). Men vart är all den råa natur- och materialkänsla, som tidigare har varit ett så starkt signum för butikskedjan? 

Naturkompaniets nya butikskoncept
Naturkompaniets nya butikskostym.