Stadium säljer Robynkollektionen

Björn Borgs retrokollektion med artisten Robyn har nu börjat rulla ut i butiksnätet. Stadium är den enda sportåterförsäljaren med rätt att sälja kläderna.

Sportfack har tidigare skrivit om samarbetet mellan Björn Borg och sångerskan Robyn. Kollektionen som nu lanseras består av totalt 23 unisexprodukter som befinner sig i gränslandet mellan sport och mode. Kollektionen bär etiketten RBN, efter Robyn, Björn (Borg) och Naomi (stylisten Naomi Itkes).
– RBN-kollektionen återspeglar min kärlek till streetstyle och hur det tas upp i ungdomskultur, kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren. Jag tänkte det skulle vara kul att göra plagg som jag kan bära både i löparspåret och på nattklubben, säger Robyn i ett pressmeddelande.
Mija Nideborn, Design Director på Björn Borg, fyller i:
– RBN-kollektionen fångar verkligen vad Björn Borg handlar om, en modern fusion av sportkläder och mode. Det är Robyns kreativa vision som mixas med vårt varumärkes DNA, en flört med dagens street fashion.
Kläderna kommer finnas tillgängliga hos utvalda återförsäljare i USA, Storbritannien, Norge och Sverige, där Stadium är ett av tre försäljningsställen och den enda sportåterförsäljaren på den svenska marknaden. Kollektionen kommer att finnas tillgänglig på Stadium Drottninggatan, Stadium Mall of Scandinavia, Stadium Täby, Stadium Nordstan, Stadium Emporia samt online.
Tillsammans med Björn Borg kommer Stadium att tävla ut en resa på Instagram, tur och retur till New-York för två personer samt biljetter till Robyns konsert i Madison Square Garden den 8 mars. 

Stadium säljer Robynkollektionen
Kläderna i Robyns tappning ska funka lika bra i joggingspåret som på krogen.