30 000 sökte till Tensonkampanj

Tensons digitala kampanj "Tenson is looking for mediocre skiers" har hittills lockat drygt 30 000 personer (uppdaterad siffra) att söka. I potten ligger en skidsemester i Idre Fjäll.


30 000 sökte till Tensonkampanj
Bild från kampanjen.

Svenska Tenson sökte under januari två privatpersoner i digitala kanaler för att testa deras nya linje av skidkläder. Men det var inte proffsen man ville nå, snarare den oerfarne men passionerade skidåkaren med så lite erfarenhet som möjligt. Kampanjen är uppbyggd med ett stort mått av glimten i ögat. Kriterierna är bland andra:

Att veta hur man gör en anständig snöplogsväng.
Att vara expert på att falla i liftkön och/eller i pisten. 
Att fötterna ömmar av att vistas i pjäxor.

Karin Plonaitis, Chief Brand Officer på Tenson, kommenterar kampanjen:
– När du bläddrar igenom flödena inom skidåkning så verkar det som om det bara finns plats för de mest extrema skidåkarna. Så vi ville hitta ett sätt att sätta lite ljus på den ofta glömda, men passionerade,  genomsnittliga skidåkaren.
– Och det är ju precis den här målgruppen vi riktar våra kläder till, den vanlige Svenssonåkaren, så vi tycker upplägget är helt rätt. Det svåra blir att behöva välja ut bara två personer, fortsätter hon, när Sportfack träffade henne på Ispo.
Bakom kampanjen står PR-byrån Odd Company från Malmö.