Björn Borg samarbetar med Tough Viking

Björn Borg har tecknat ett långsiktigt partnerskap med Tough Viking som gäller för alla deras tävlingar. De kommer att ta fram en gemensam kollektion som lanseras 2019.

Den nya kollektionen ska distribueras tillsammans med två nordiska detaljhandelskedjor: Anton Sport i Norge och Stadium i Sverige och Finland.
– Vi har alltid beundrat Tough Vikings starka utförande och enastående sätt att skapa hinderbanelopp som människor pratar om. Vi tror att tillsammans med Tough Viking och våra detaljhandelspartners kan vi inspirera fler människor att utmana sig fysiskt, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadsdirektör på Björn Borg.
Tough Viking är Sveriges största hinderhopp. Sedan starten 2012 har över 100 000 deltagare avslutat en Tough Viking-tävling. Drygt 30 procent av deltagarna är kvinnor. Tävlingsformen har numera spridits till hela Norden och även till europeiska städer som Paris och Moskva.
– Björn Borg är ett spännande och ikoniskt varumärke med höga ambitioner som matchar Tough Viking perfekt. Vi är stolta och glada att börja arbeta tillsammans, säger David Klint, grundare av Tough Viking.
Enligt aktuell information till Sportfack kommer specialkollektionen att säljas i samband med loppen på Stadium, både i webbshopen och på särskilda popup-ytor i butikerna och hos norska Anton Sport både på webb och i butik, samt i Tough Vikings egna webbshop.