Merrell satsar på storbildsreklam i vinter

Kängmärket Merrell har sjösatt en nordisk marknadsplan för höst-vintern 2018. Den inkluderar en storsatsning på teve- och utomhusreklam.

I Merrells nya marknadsplan för Norden ingår en rejäl satsning på reklam i dyra kanaler som tv- och utomhusdisplayer.
– Detta är största satsningen på varumärket Merrell sedan vi introducerades i Sverige 1993 och vi firar 25 år i Norden med ett jubileumspaket där vi för första gången går med utomhusreklam i Sverige och TV-reklam under december i både Finland och Norge säger Peter Granbom, Nordic Area Manager Merrell.
Marknadsföringen ingår i ett större, fortlöpande arbete med att fortsätta bygga Merrell som varumärke i Norden.
– Merrell har alltid varit kända för sin läst och sina komfortabla kängor och sandaler i hög kvalitét. Nu tar vi det till nästa nivå, fortsätter Peter Granbom.
Kampanjen kommer till stor del rent operativt att skötas av nya marknadschefen Marcus Waltilla.     

Merrell satsar på storbildsreklam i vinter
Peter Granbom på Merrell är glad över satsningen.