Som en del i Haglöfs marknadsföringssatsning rekryterar de nu Amanda Kähler och Spencer Shander, det intressanta är att båda kommer in med kunskap utifrån.
Marknadsavdelningen på Haglöfs förstärks med Amanda Kähler som blir Nordic Marketing Manager och med Spencer Shander som får titeln Global PR & Social Media Specialist. Båda har anställts som en del i Haglöfs satsning på att stärka varumärket ytterligare i Norden.
Amanda Kählers får en helt nyinstiftade roll. Hon kommer närmast från Valio där hon var Business Manager. Dessförinnan hade hon ledande positioner både på Red Bull och Froosh. Nu ska hon se till att Haglöfs flyttar fram positionerna på de nordiska marknaderna och förbättra butiksupplevelsen för både fysiska och digitala kunder.
Spencer Shander kommer från Happy Socks och Urbanears, och ska stärka Haglöfs digitala närvaro i sociala mediekanaler.
– Både Amanda och Spencer har relevant kompetens kombinerat med ett stort intresse för outdoor, och det i sig gör att de passar utmärkt för sina respektive nya roller hos oss. Dessutom bidrar de med erfarenhet från andra branscher än just outdoor vilket kommer att bli både väldigt spännande och lärorikt för Haglöfs, säger Tina Rolén, global marknadsdirektör på Haglöfs.