De vann Gear of the year

För alla er som missade Gear of the year-utnämningarna nyligen på Ispo Academy-dagarna i Stockholm så vill vi gärna ge vinnarna lite extra uppmärksamhet i en kort sammanfattning. Det är de värda.

Årets produkt – Crescent Elina, aldrig tidigare har en ny sorts produkt hyllats så av både användare och politiker som elcykeln.

Årets varumärke – Giro, som med både stil och funktion samt en avslappnad marknadsföring har tagit oss med storm.      

Årets svenska varumärke – Fjällräven, kombinerar ett gediget arv med kunskap och nyfikenhet. Dessutom älskas de av både gamla som unga.

Årets innovation – Burton step on, ibland kommer det fram produkter som förändrar allt. Att klicka i istället för att sitta ner vinner varje dag i veckan i backen.    

Årets nykomling – On Running, ett litet företag som med en stor idé, en revolutionerande löparsko, slår de stora företagens små idéer.    

Årets miljömärke – We are spin dye, alltfler företag vill använda Spin dyes trådlösning i sina kläder, genom att färga tråden istället för tyget vinner miljön, och vi själva, massor.

För bilder och motiveringar i sin helhet finns alla vinnarna publicerade i senaste Sportfack, nr 4, som finns ute nu i dagarna.