Patagonias första TV-reklam handlar inte om deras produkter

Patagonias grundare Yvon Chouinard har tagit ställning mot den politik som förs i USA just nu och som han menar hotar delar av landets orörda natur. Företagets första TV-reklam någonsin handlar om detta, och inte om företagets produkter.

I höstas meddelade Yvon att Patagonia inte längre skulle ställa ut på mässan Outdoor Retailer så länge den hölls i Utah eftersom ledande politiker i Utah har planer på att sälja av delar av naturområdet Bears Ears. Han fick med sig flera andra företag med resultatet att mässan nu flyttar till Colorado.

Hans arbete för att bevara den orörda naturen fortsätter. I veckan sände Patagonia företagets första TV-reklam, men den handlade inte om företagets produkter utan uppmanade tittarna att påverka politikerna i Montana att inte sälja ut allmän mark till privata företag.

 

Relaterat företag i Sportregistret

  • ROSWI AB

    Roswi är en grossist och importör av kvalitetsprodukter inom sport-, fritids- och outdoorliv. Lagerhållning samt leverans sker från lagret i Täby, vilket också garanterar snabba leveranser.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="11869" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]