Sympatex vill visa att de är det miljövänliga alternativet

I en ny kampanj vill Sympatex visa att de är det miljövänliga alternativet bland alla funktionsmaterial. Kampanjen heter "Enjoying with reason" och uttalar att konsumenterna måste göra ett medvetet miljöval om de vill kunna fortsätta njuta av naturen.

Sympatex är ett membran som redan från start varit fritt från PTFE och PFC och nu jobbar de stenhårt för att alla plagg som använder Sympatex för att bli vattentäta också ska vara helt återvinningsbara, målet är att de ska vara där senast 2020.

Företaget har inte tryckt så mycket på att de är ett miljövänligt alternativ till andra membran, men nu ska det bli ändring på det och miljöargumenten ska dominera deras kommunikation framöver. Och det är ett mycket kaxigare Sympatex vi ser i kampanjen.

Med budkskapet ”Think about what on earth you’re doing to the environment by wearing outdoor apparel you don’t think about” vill Sympatex få konsumenterna att fundera över hur de med sina val av produkter kan påverka miljön.

– Det är hög tid att berätta för konsumenterna att idag finns tekniken för att göra outdoorkläder och skor miljövänligare och att deras val gör skillnad, säger Sympatex vd Rüdiger Fox.

 

Sympatex vill visa att de är det miljövänliga alternativet
[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="11993" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]