Shred och Slytech fyller tio år

Det är väldigt ovanligt att atleter startar egna varumärken när de är aktiva. Skidåkaren Ted Ligety är ett undantag och han tog fem VM-guld och två OS-guld med produkter från sina varumärken Shred och Slytech. Nu fyller de tio år.

När alpinstjärnan Ted Ligety ihop med materialexperten Carlo Salmini startade Shred och Slytech 2006 hade de ingen affärsplan och inga färdiga produkter. Det de hade var en vision om att göra bättre och snyggare goggles och skydd och dessutom ambitionen att göra det med en stor dos humor. Plus så mycket passion för skidåkning som det bara går att få.

De neonfärgade skidglasögonen syntes från andra sidan dalen och deras mjuka ryggskydd blev en revolution. De var dessutom en av pionjärerna i att vända sig både till skid- och snowboardåkare. Nu har de precis flyttat huvudkontoret till Park City i Utah för att komma närmare åkningen och öka innovationstakten.

 

Shred och Slytech fyller tio år
Mjuka ryggskydd var en revolution när Slytech lanserade dem.

Sportregistret - Relaterat företag