Lundhags byter marknadschef

Anders Blomster, så heter Lundhags nye marknadschef. I augusti ersätter han nuvarande marknadschefen Sara Wänseth.

På meritlistan har Anders Blomster bland annat fem år som marknadschef på Naturkompaniet och två år som marknadschef hos nätbutiken Outnorth. Han tror att erfarenheten från två olika säljkanaler kommer att komma väl till hands hos Lundhags.

– Näthandeln har helt andra förutsättningar än fysiska butiker. De behöver material tidigare. Och som varumärke behöver man vara lyhörd för e-handelns behov. Det är viktigt att optimera varje kanal utifrån dess potential och förutsättningar. I framtiden blir det ännu viktigare för oss som varumärke att fördjupa samarbeten med de för oss viktigaste återförsäljarna, både fysiska butiker och e-handel. Det gäller att inte bara leverera marknadsföringsmaterial. Det viktiga blir att sköta marknadsföringen hela vägen. Från början vid planeringen av en kollektion, ända fram till konsumenten. I samarbete med våra kunder, återförsäljarna, säger Anders Blomster i ett pressmeddelande.

Henrik Ottosson, vd Lundhags, är nöjd med företagets nya rekrytering.

– I Anders Blomster får vi en kompetent outdoorkille som har bakgrund i både grafisk form, strategiskt marknadsarbete samt försäljning i både butik och e-handel. En profil som passar Lundhags perfekt och som jag är övertygad om kommer att ta Lundhags inslagna linje till en ytterligare nivå, säger han i ett pressmeddelande.

Lundhags nuvarande marknadschef Sara Wänseth kommer att finnas kvar i bolaget på halvtid åtminstone året ut.

Sportregistret - Relaterat företag