Lundhags tog hem tungt pris

Lundhags Byxguide har fått utmärkelsen Stora Publishing-Priset 2013. Byxguiden vann först en av kategorierna i avdelningen digitalt och utropades dessutom till total vinnare bland samtliga nominerade bidrag och pristagare.

Lundhags prisades för sin webb-baserade, interaktiva Byxguide (som dessutom finns i tryckt form) som det bästa av samtliga nominerade bidrag, med motiveringen:

” För en gedigen, harmonisk webbplats med såväl informativt som poetiskt anslag – presenterat med en imponerande känsla för ljus och detaljer.”

– Vi har en starkt tro på det vi gör och det känns som naturliga val, men självklart är ett stort pris som detta ett galet fint kvitto, säger Sara Wänseth, Marknadschef på Lundhags. Vi är väldigt stolta helt enkelt.

Byxguiden är ett samarbete mellan Lundhags och NY Reklambyrå, som tillsammans satsat på att ytterligare stärka varumärket Lundhags. Förutom en tryckt Byxbok och en webbplats har även butiksmaterial, filmer, annonser och sociala medier använts flitigt för bästa PR-effekt, menar Lundhags.

Lundhags tog hem tungt pris
Sara Wänseth, marknadschef Lundhags.

Svenska Publishing-Priset är en årlig tävling för webbplatser, bloggar, publishingappar, tidningar, tidskrifter, böcker, årsredovisningar, affischer och andra digitala och tryckta produkter. Priset delas ut av AGI, Aktuell Grafisk Information.

Sportregistret - Relaterat företag