Barnskospecialisten tar större kliv

Barnskospecialisten köper sajten uteungar.se för att bli mer en mer komplett aktör inom barnkonfektion och skor.


Barnskospecialisten tar större kliv
Ninnie Nisser, delägare Barnskospecialisten.

– Det känns som ett bra komplement, säger Ninnie Nisser, en av två delägare till Barnskospecialisten till Sportfack och fortsätter: Uteungar har 98 procent av sina kunder på nätet och mest kunder på klädsidan.

Barnskospecialisten å sin sida har visserligen en webbshop men här är de två Stockholmsbutikerna företagets viktigaste plattform. Av Barnskospecialistens 22 miljoner kronor i omsättning utgör webben idag 3 miljoner. Och fokus idag ligger självklart på skor.

För att efter uppköpet se till att växa ytterligare har Barnskospecialisten planen klar. Kundservice blir i framtiden ett prioriterat område för företaget.

– Vi ska ta hand om nätbutikskunden lika bra som vi tar hand om kunderna i de fysiska butikerna. Det handlar om att utbilda personalen när det gäller konfektion, säger Ninnie som har en klädexpert anställd på företaget. Dessutom kommer Uteungars tidigare ägare med sin konfektionserfarenhet att vara en viktig källa till kunskap.

Även om Barnskospecialisten varit med länge, företaget startades av Ninnie och hennes man Peter 1999, är Ninnie beredd på en stenhård framtid inom e-handeln.

– Det är slagsmål om kunderna och konkurrensen är stenhård. För att lyckas tror vi på kombinationen att ha fysiska butiker och webshop. Vårt mål är att ge lika bra service överallt. Dessutom är vårt urval av produkter viktigt. Vi erbjuder inte allt som vissa webbshopar. Det ger en trygghet för kunden samtidigt som kunden har stora förväntningar på oss.

Barnskospecialisten tar större kliv
Sajten uteungar.se ägs numera av Barnskospecialisten.