Nu lanserar Asics en uppdaterad variant av löparapps-delen i plattformen My Asics. Appen ingår som en del i Asics nya kampanj Better your Best.
Nu lanserar Asics en uppdaterad variant av löparapps-delen i plattformen My Asics. I den nya versionen, som kan användas för både löpning och annan träning, knyts anpassade träningsprogram ihop med Facebooks sociala funktioner. My Asics-appen finns både för Iphone och Android.
Appen hjälper tränande personer eller hela lag att skapa ett träningsmål och passar idrottare på alla nivåer. I appen väljer man vilket datum man vill uppnå sitt mål och kan sedan bjuda in familj och vänner som via Facebook kan ge stöd och uppmuntran längs vägen.
Appen ingår som en del i Asics nya kampanj Better your Best.
– Facebook hjälper idrottare att få överblick över sin träning, kommunicera med andra och uppmuntra varandra den perfekta balansen mellan sociala media och träningsverktyg, där Asics bidrar med det stöd som idrottare behöver i sin ständiga strävan efter att bli bättre, säger Katsumi Kato, global sälj- och marknadschef på Asics Corporation.
Relaterat företag i Sportregistret
ASICS Sverige AB
ASICS Sverige AB säljer och marknadsför ASICS, ASICS Tiger och Onitsuka Tiger i Sverige.
ASICS - Anima Sana In Corpore Sano, betyder “en sund själ i en sund kropp.” Det är en gammal latinsk fras som ASICS namn härstammar från och är fortfarande den grundläggande plattform som varumärket bygger på. Företaget startades i Kobe, Japan, 1949 av Kihachiro Onitsuka och är nu en ledande designer och tillverkare av skor, kläder och tillbehör för olika former av fysisk aktivitet.
Kopplingen mellan kroppens och själens välmående har alltid varit en grundpelare i ASICS verksamhet, vilket syns tydligt i kampanjen I Move Me. Målet är att inspirera människor att röra sig mer och njuta av den fysiska och psykiska nyttan med motion och träning. ASICS mission är att få människor att röra på sig – på ett sätt som passar just dem.
För mer information besök gärna asics.se.