Lundhags förstärker med två kvinnor

Lundhags är på offensiven och förstärker sin organisation med två kvinnor som båda har en gedigen erfarenhet av sportbranschen.

Sara Wänseth blir ny marknadschef på Lundhags och hon kommer närmast från Haglöfs där hon hade samma befattning. Sara kommer liksom Lundhags från Jämtland och har tidigare jobbat både för Skistar och Woolpower så hon har bra koll på de områden som Lundhags verkar inom.

Den andra nya kvinnan i Lundhags är Nicole Rimér som anställts som designer. Hon har tidigare jobbat som designer på Peak Performance och SOS men också drivit det egna varumärket Dandelion Sportswear. Även hon har som synes lång erfarenhet av Lundhags produktsegment.

En tredje förändring som Lundhags gör är att avsluta samarbetet med deras distributör i Tyskland. Istället ska Lundhags säljas av Toko-Swix tyska bolag, logiskt eftersom Swix numera äger Lundhags.

Nu är vi ett fullständigt team som ser fram emot framtida utmaningar, säger Henrik Ottosson vd på Lundhags Skomakarna AB. Vi glädjer oss att för första gången arbeta tillsammans på OutDoor i Friedrichshafen.

 

Sportregistret - Relaterat företag