Anders ska lansera Intersports e-handel

I höst får Intersports fysiska butiker sällskap av en e-handelslösning. Anders Dahlberg har rekryterats från Lindex för att styra satsningen.

Intersport kallar sin nya e-handelssatsning för Multi Chanel Retail och tanken är att den ska komplettera kedjans drygt 150 fysiska butiker. Anders Dahlberg fick i våras uppdraget att leda arbetet med Intersports e-handel.

– Anders Dahlberg ska ta Intersports varumärke ut på nätet och han har mitt fulla förtroende. Genom att synka butikerna, den externa marknadsföringen och webben har vi stora möjligheter. Det handlar om tillgänglighet, utbud, service och att slå kundernas förväntningar, säger Fredrik Johanson, vd Intersport, i ett pressmeddelande.

Anders Dahlberg har jobbat med försäljning över internet de senaste 15 åren och kommer närmast från tjänsten som Interactive concept manager på Lindex.

– Det ska varfa enkelt att handla och alla ska kunna shoppa som man vill shoppa. Se på sortimentet på det sätt de föredrar, betala, där de föredrar, hämta varan där de föredrar och returnera där de föredrar. Intersports breda butiksnät är en trygghet där kunden alltid kan få hjälp oavsett var varan är inhandlad, säger Anders Dahlberg, i ett pressmeddelande.