Alla marknadschefers våta dröm

Taylormades och Adidas monter på PGA Show i Orlando är alla marknadschefers våta dröm. Montern är lika stor som budgeten och får alla andra utställare se ut som om de spelar i en lägre division.

För de stora märkena är PGA Show ett tillfälle att visa sina muskler. Det gäller att dra på med monterstorleken, bygga på höjden och fläska på med belysning för att visa vem som är störst. I fall monterstorleken är ett mått på satsning så spelar Taylormade och Adidas Golf i en helt egen division. De har lagt beslag på ena kortsidan av den gigantiska mässhallen och deras jättemonster rymmer var sin avdelning för varje produktgrupp, en stor putting green och dubbla driving ranges med launch monitorer.

Budgeten har antagligen varit obegränsad och uppdraget har varit något i stil med ”Förnedra alla andra”. Så här ser det ut.

Alla marknadschefers våta dröm
Du går in i montern via en tunnel i grönt och där visas den nya serien Rocketballz.
Alla marknadschefers våta dröm
Den mest avancerade serien – R11S – har en egen avdelning som går i rött och vitt.
Alla marknadschefers våta dröm
De nya bollarna förklaras för alla nyfikna.
Alla marknadschefers våta dröm
Adidas erbjöd besökarna att gå omkring på mässan i deras golfstreetskor.
Alla marknadschefers våta dröm
Ashworth hade en mer dressad miljö med biljardbord och träpanel.