Nordic Trade storsatsar

Ländskidmärket One Way presenterar sin storsatsning på längdskidåkning på Swesport. I och med storsatsningen kan One Way nu erbjuda butikerna och återförsäljarna ett komplett utbud längdprodukter.

Det är väl få av besökarna på årets Swesport-mässa som inte har sett Nordic Trade`s monter. Företaget gör nämligen i åren storsatsning på längdskidåkning. Varumärket One Way som tidigare här i Sverige förknippats med skidstavar kan från och med nu erbjuda ett komplett sortiment för längdskidåkaren. Allt från pjäxor, skidor, stavar och konfektion både för herrar och damer finns i sortimentet. Nu ska företaget ta upp kampen med de etablerade varumärkena inom segmentet. One Way sticker ut i det avseendet att produkterna riktar sig till konsumenter som precis har börjat eller ska börja skida längd. Produkterna har därför en vågad och annorlunda design med tydlig inspiration från den alpina världen.

– Vi har ofta fått höra av kunderna att de vill åka längdskidor men inte se ut som en längdskidåkare. Därför har vi tänkt ”nytt” när vi har utvecklat vår skidkonfektion och våra skidor, säger Fredrik Heikki på Nordic Trade.

Nu återstår den svåra utmaningen att hitta tillräckligt många återförsäljare. Produkterna som Fredrik Heikki erbjuder liknar i varje fall inte de som vi alla varit vana att förknippa med längdskidåkning.