Intersport prisas av Bris

Intersport har utsetts till Årets Kreativa Partner av Bris för deras kampanj Spring för barnen. Kampanjen gav Bris 250 000 kronor.

Intersport och Bris har sedan en tid tillbaka ett samarbete för att få fler unga att röra sig. Undersökningar har nämligen visat att barn som idrottar och rör på sig får en bättre självuppfattning och ett bättre självförtroende samtidigt som rörelse minskar nedstämdhet.

Som en del i detta samarbete drog Intersport igång kampanjen Spring för barnen i somras. Kampanjen gick ut på att Intersportbutiker ställde upp löpband utanför butikerna där kunderna kunde springa för barnen. För varje sprungen kilometer skänkte Intersport 100 kronor till Bris och när kampanjen var över hade det sprungits för 250 00 kronor.

Bris nominering löd så här:

”Vi vill uppmärksamma en partner som med en tydlig koppling till sin egen affär och verksamhet hittar ett eget och unikt sätt att stötta Bris, och därmed barn och ungdomar i Sverige, med idérikedom och charm i genomförandet och med mycket spring i benen får Intersport Bris utmärkelse 2011 års kreativa partner.”

– Jag är oerhört glad för denna fina utmärkelse, säger Erik Andersch marknadschef på Intersport. Egentligen behöver det inte vara särskilt svårt att hjälpa till. Vi skapade konceptet Spring för barnen utifrån våra egna värderingar, våra kunders och samarbetspartners engagemang och möjligheten att hjälpa Bris och unga.