Asics, Ecco och Nike har tecknat nya sponsringsavtal lagom till påsk.
Asics och innebandyföreningen Pixbo Wallenstam har skrivit ett nytt samarbetsavtal. Avtalet innebär att Asics kommer att förse föreningens elitlagen på både dam- och herrsidan med skor.
Asics är sedan tidigare sponsor till Internationella innebandyförbundet (IFF) och officiell partner över VM i Göteborg i december 2014. Nu i höst presenterar Asics skorna Gel-Cyber Speed och Gel-Cyber Zorro som är speciellt utvecklade och designade för innebandy och som ingår i Asiscs första premiumkollektion med innebandyskor för både män och kvinnor.
Danska Ecco har förlängt sitt samarbetsavtal med amerikanske golfaren Fred Couples. Avtalet är flerårigt och innebär bland annat att Couples kommer att fortsätta tävla i Eccos Golf Street shoes samt bära Eccos logotyp på sin keps. Couples kommer även att delta i globala marknadsföringsinsatser.
Couples spelar idag på både PGA-touren och Champions Tour. Hans främsta merit är segern i US Masters 1992.
Nike och Amerikanska olympiska kommittén har förlängt sitt samarbetsavtal över OS i London 2016. Avtalet innebär att Nike kommer att förse USA:s olympiska och paralympiska atleter med skor och konfektion samt de överdragskläder som bärs i samband med medaljceremonier.
Nike och Amerikanska olympiska kommittén inledde sitt samarbete 2005. Det nuvarande avtalet täcker OS i London 2012, OS i Sochi 2014 och OS i Rio de Janeiro 2016.