Göteborgsvarvet och Adidas springer vidare

Sveriges största halvmaraton, Göteborgsvarvet lockade i helgen som gick över 70 000 löpare till de olika evenemangen. Adidas fortsätter nu sitt samarbete med arrangörerna och blir huvudsponsor för löparfesten fram till år 2014.

Bara för tio år sedan sprang 34 000 löpare de olika loppen som då ingick i Göteborgsvarvet. Förra helgen var den siffran dubblerad vilket är ett tecken att Göteborgsvarvet har blivit ett av de absolut populäraste motionsloppen i Sverige, alla kategorier. Skojätten Adidas kommer de närmaste fyra åren att fortsätta sitt partnerskap med arrangörerna. Det innebär förutom en bred exponering även exklusivitet vad gäller sporttextil, sportskor och all elektroniks träningsutrustning. Det ger också Adidas ensamrätt att sälja Göteborgsvarvets officiella produkter. Företaget kommer också i fortsättningen att ordna löparkvällar under året tillsammans med Göteborgsvarvet för att inspirera och locka nya motionärer att börja löpträna.

Göteborgsvarvet och Adidas springer vidare Göteborgsvarvet och Adidas springer vidare