Svenska skidkonfektionsföretaget SOS ökar försäljningen. Efter avslutad införsäljning av nästa säsongs vinterkollektion hade försäljningen ökat med 21 procent jämfört med förra året.
– Vi gläds åt de positiva siffrorna samtidigt som de medför en optimsm för framtiden, säger företagets vd Mikael Sundström i ett pressmeddelande.
Införsäljningen har varit lyckad både på hemmaplan och utomlands. Störst ökning står marknaderna i Schweiz och Frankrike och i Sverige har försäljningen ökat både i städerna och i fjällvärlden.
– Vi känner att SOS är inne i en positiv trend och de åtgärder som den nya ledningen initierat under det senaste året har börjat få effekt. Parallellt med god tillväxt på existerande marknader förs diskussioner med nya marknader. Det finns all anledning att tro att tillväxtmöjligheterna kommer att fortsätta vara bra under åren framöver, säger Mikael Sundström.
Förra året omsatte SOS drygt 40 miljoner kronor och fanns representerat på 14 marknader.
Av: Magnus Reithner