Modeverket satsar på sportbranschen

Modeverket är ledande inom personalrekrytering för modebranschen i Sverige. Nu satsar de på att nå samma position i sportbranschen.

Modeverket har jobbat med rekryteringar i över tio år och har i dagsläget över 11 000 personer i sin databas. Tyngdpunkten ligger på rekryteringar inom modebranschen men eftersom hälsa är en stark trend idag och modet blir allt mer präglat av sport har de märkt en ökad efterfrågan från sportbranschen. Nu gör de en riktig satsning för att svara upp mot denna efterfrågan och har anställt Per Wennberg för att ta hand om sportsegmentet.

– Min mångåriga erfarenhet i arbetsledande befattningar har lärt mig vikten av rätt person på rätt plast, säger Per Wennberg. Att med Modeverket i ryggen kunna hjälpa och påverka sportbranschens utveckling ser jag som en fantastisk möjlighet.

Per har jobbat som butikschef hos Stadium under nio år och han kommer att jobba tajt ihop med Modeverkets vd Fredrik Ågren.

På modesidan har Modeverket ett samarbete med branschtidningen Habit som resulterat i sajten fashionnet.se där platsannonser läggs upp och arbetssökande kan registrera sig själva med CV och framtidsplaner. Ett liknande samarbete har inletts med Sportfack för att bygga ett riktigt bra verktyg för att rekrytera till sportbranschen.

– Vi får varje vecka flera frågor om vi känner till någon bra säljar på ett visst distrikt, säger Martin Willners chefredaktör på Sportfack. Vi vet att platsannonserna i Sportfack ger fantastiskt bra resultat men det har saknats en databas för arbetssökande så det här är verkigen en bra lösning.

Modeverket driver också verksamheten Retail People som specialiserat sig på att rekrytera personal till modebutiker. Den verksamheten ska även omfatta sportbutiker.

Modeverket satsar på sportbranschen Modeverket satsar på sportbranschen Modeverket satsar på sportbranschen