Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm

Helly Hansen har flyttat sin konceptbutik i Stockholm från Hamngatan till Drottninggatan. På köpet fick de ett helt nytt butikskoncept.

Helly Hansen trivdes bra på Hamngatan mitt emot NK, men när fastighetsägaren ville göra om lokalen till ett kontor var Patrik Strand, Helly Hansens svenske vd, tvungen att leta efter en ny lokal. Valet föll på Drottninggatan som håller på att omvandlas från en gata med krims-krams till en modegata.

– Hamngatan var bra, men det här blir ännu bättre, säger Patrik. Drottninggatan har betydligt fler människor i omlopp och nu kan vi också uppdatera butiken med det nya grafiska konceptet.

Den grafiska delen i butikskonceptet består av imagebilder som går från golv till tak, slogans målade på väggarna och mindre tavlor som förklarar viktiga historiska händelser i Helly Hansens liv.

Butiken är väldigt ljus och har högt i tak. Runt 80 spotlights ger både punktbelysning och allmänljus. Nu när det snart är vår präglas butiken av segling men Hellys nya sportmodekollektion med denim och stickat får också mycket plats. Det får också barnavdelningen som är längst in i lokalen.

– Det är jättekul att vi kan visa upp företagets historia i butiken, säger Mita Ekqvist som är butikschef. Det är också mycket lättare rent personalmässigt att jobba i e butik på ett plan, i den förra butiken var det två plan som krävde mer personal. Jag tror också att Drottninggatan är ett bättre område eftersom det har blivit lite av Stockholms nya modegata.

Förutom butiken i Stockholm har Helly Hansen också en konceptbutik i Göteborg och fler än så ska det inte bli enligt Patrik Strand.

Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm

Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm Helly Hansens nya butikskoncept till Stockholm