Svenskt Sportforum har fått tillökning och satsar på en outdoormässa

Svenskt Sportforum har anställt Rodney Hiram fsom kombinerad projektledare och marknadsförare. Hans första projekt blir att ratta outdoormässan SOD.

SOD – Stockholm Outdoor Dagar – har arrangerats av utställarna själva och Fiskartorpet under flera år, men från och med i höst är det Svenskt Sportforum som rattar den mässan. Ihop med Swesport och Sportakademin är det nu så många projekt som rullar att personalstyrkan måste utökas och in kommer då Rodney Hiram.

Rodney är en amerikan som bott fem år i Sverige, han har en lång erfarenhet av marknadsföring och formgivning och ska bland annat jobba med det åt Svenskt Sportforum och dess medlemmar. Dessutom blir han projektledare för SOD.

– Jag tycker att det är roligt att jobba med mässor och ska försöka göra konceptet tydligare och proffsigare, säger Rodney.

SOD går i år av stapeln 14-16 augusti och är en stor satsning av både Svenskt Sportforum och alla outdoorleverantörer. Tanken är att få dit alla de runt 50 riktigt duktiga outdoorbutiker som finns i Sverige plus de kedjebutiker som satsar på outdoor. Utställarna kommer att finnas på plats och tillfälliga utställningslokaler ska ordnas.

– Fiskartorpet är en unik plats som gjort för en outdoormässa, säger Claes Forsberg vd på Svenskt Sportforum. Våra outdoormedlemmar kom till oss och ville ha en tajt fackmässa som de kunde vara med att påverka både inriktningen på och utvecklingen av. Valet blev att utveckla SOD som redan satt sig som en bra branschmässa.