Jon Olsson startar eget varumärke

Jon Olsson är redan ett varumärke inom skidport men nu startar han ett eget varumärke på riktigt - Yniq. Första produkten blir goggles.

Jon Olsson har haft tankarna på att starta ett eget varumärke under flera år men det är först nu som de blir verklighet. Namnet Yniq är valt för att produkterna ska vara unika med en twist och för att namnet fungerar både på svenska och engelska.

Till hösten kommer de första produkterna ut på marknaden och det blir en serie skidglasögon med högsta kvalitet. Inspirationen har han fått från exklusiva klockor vilket ska synas både i produkterna och dess förpackningar. Det ska vara en upplevelse att plocka fram produkten ur lådan ungefär som när en kund öppnar en låda med en produkt från Apple. Känslan av en nöjd kund skapas redan i förpackningen.

Funktionsmässigt vill Jon att skidglasögonen ska ge ett ökat synfält både åt sidorna och nedåt. Designmässigt har han smugit in både aluminiumdelar och små torxskruvar.

Tre modeller kommer att lanseras första året och prisnivån kommer att hamna på 2.300-3.400kr inklusive extra lins.

Jon Olsson startar eget varumärke Jon Olsson startar eget varumärke