Östersundsföretaget Ullfrotté med varumärket Woolpower finns inte längre. I oktober bytte företaget namn till Woolpower.
– Vi är trots allt ett litet företag och vi måste jobba långsiktigt, strategiskt och smart när vi ska stärka vårt varumärke, med ett konsekvent uttryck både nationellt och internationellt, säger marknadschefen Sara Wänseth i ett pressmeddelande.
Oktober innebar inte bara namnbyte för Woolpower. I slutet av månaden mottog företaget utmärkelsen Årets Marknadsförare av Sveriges Marknadsförbund. I motiveringen skriver juryn bland annat: ”Genom en konsekvent, kreativ och strategisk produktutveckling och kommunikation har Ullfrotté AB skapat ett nytt varumärke, Woolpower i Östersund”.
– Utmärkelsen Årets Marknadsförare stärker oss i vår övertygelse om att vi är på rätt spår och vi ökar ytterligare förtroendet från våra nationella och internationella återförsäljare. Priset skapar också en gemensam stolthet inom företaget i Östersund, säger vd Adam Brånby i ett pressmeddelande.
Förra året omsatte Woolpower 55 miljoner kronor vilket var en ökning med 42 procent jämfört med året före. Exporten ökar stadigt och idag motsvarar den 70 procent av den totala omsättningen. Woolpower finns representerat på 27 marknader.
Av: Magnus Reithner