Röd flagg för nya Sommarispo

Det blev som bekant ingen Sommarispo i år eftersom både utställare och besökare ratade det gamla konceptet. Nu har ledningen för Ispo tagit fram ett nytt koncept som har fått namnet The Red Flag.

Under sommaren har ledningen för Ispo funderat, pratat med branschen och funderat igen, och nu är de klara med ett nytt koncept. Den nya mässan har fått namnet The Red Flag och det ska vara en mässa där märken inom sport, konst och musik möts på ett unikt sätt.

Utställarna kommer att få begränsade monterytor för att de små märkena inte ska hamna i skuggan av de stora drakarna. Tanken är att utställarna ska visa upp sina ”limited editions” och specialutgåvor så att mässan ska visa upp det allra senaste och hetaste. Mässan ska inte bara vara en plattform för inköp, utan även ett ställe där folk hittar de senaste trenderna och där designer och entreprenörer kan visa upp sig.

The Red Flag kommer att ha fyra avdelningar: Elite, Streetstyle, Designlab och Trendlab. Elite- och Streetlab kommer att rymma de märken inom sport och street som är välkända redan idag. Designlab kommer att fokusera enskilda designers och till Trendlab kommer de allra hetaste märkena att bjudas in.

Exakt datum för The Red Flag är inte fastställt och detsamma gäller för var i München mässan kommer att ordnas. Planen är dock att första upplagan ska arrangeras sommaren 2009.