Reebok storsatsar på fitness i ny kampanj

Reebok satsar stenhårt på fitness under hösten. Med en rikstäckande reklamkampanj ska varumärket stärka sin ställning ytterligare i fitnessegmentet.

Första delen av kampanjen inleddes redan i måndags. Tillsammans med Intersport kör Reebok kampanjen Your Move på 4.000 stortavlor över hela landet, i Stockholms tunnelbana och i flera tryckta medier. Utomhuskampanjen, som pågår i tre veckor, följs upp med en folder om Reebok-produkter som skickas till Intersports samtliga klubbmedlemmar. Ansiktet utåt är välkända Bounce-dansaren Jennie Widegren.

Nästa vecka sätter en parallell utomhuskampanj igång tillsammans med Stadium där skon Smoothfit lyfts fram. Kampanjen kommer att synas i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Helsingfors. I Stockholm kompletteras kampanjen med ett levande provrum på Birger Jarlsgatan.

Jennie Widegren blir även ansiktet i sista delen av kampanjen som går av stapeln vecka 39-43 och som rullas ut över hela landet på bland annat stortavlor och i print. Höstens kampanjer är dock bara en försmak av vad som kommer nästa år.

– Den här kampanjen med fantastiska Jennie Widegren är en första del av en större kampanj och ett revolutionerande program inom träning/fitness som lanseras nästa år. 2009 blir vårt fokus på fitness ännu hårdare, säger Robert Inghamn, marknadschef Reebok Nordic.

Som ett ytterligare led i satsningen på fitness lanserar Reebok den 15 september www.reebok.com/women, en helt ny hemsida för fitness för tjejer. Där kan fitnessentusiaster dela med sig av inspiration och få tips från fitnessinstruktörer.

Av: Magnus Reithner