Nu gör det amerikanska varumärket Mongoose comeback på den svenska marknaden när Vartex tar hand om den svenska agenturen. Med stor lagerkapacitet, kunnig teknisk support och rejäl säljkraft, anser Vartex att man lagt en stark och hållbar grund för att återigen sätta Mongoose på kartan. Det skriver Vartex i ett pressmeddelande.
Under augusti har Vartex visat cyklarna på event runtom i Sverige och första gången cykelfackhandeln kan klämma på det nya märket blir på Cykelmässan i slutet av augusti.
Vartex har redan startat upp samarbeten mellan Mongoose och ett antal cykelparker och anläggningar runt om i landet. Bland annat ingår Camp Active i Lidköping och Gesunda Bike Park i samarbetet.
– Vi väljer att satsa ordentligt redan från början, säger Uffe Swärd, affärsområdesansvarig för cyklar och cykeltillbehör på Vartex. Mongoose är redan ett känt märke bland åkarna. Det vi nu ska jobba för, är att utveckla och stärka varumärket ytterligare. Att placera cykelmärket i rätt miljöer är en del av det arbetet. Det kommer definitivt att vara ett av de viktigaste stegen för att kunna ta en självklar plats på marknaden.
Förutom Mongoose är även ett annat varumärke nytt hos Vartex. Man är från och med nu nämligen även ditributör av Kenda i Sverige. Produktmässigt handlar det om racer-, BMX- och MTB-däck.
Av: Mattias Björklund