Sportfack 03-2017

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. Tema OutdoorOutdoorbegreppet är brett. Men det är också omfattningen av aktiviteter och produkter som förknippas med det ordet. Vi har träffat företag, butiker och personligheter som alla har med outdoor att göra. HaglöfsPeter Fabrin har sutti på sin post över två år. Hans strategi är att…

Tema Outdoor
Outdoorbegreppet är brett. Men det är också omfattningen av aktiviteter och produkter som förknippas med det ordet. Vi har träffat företag, butiker och personligheter som alla har med outdoor att göra.

Haglöfs
Peter Fabrin har sutti på sin post över två år. Hans strategi är att göra Haglöfs tydligare mot sina kunder. Företaget ska både handla om produkterna men också om den upplevelse de erbjuder.

OutdoorTrender
Samhällstrender påverkar det mesta. Också outdoorbranschen.Det påverkar också kundernas köpbeteenden. Sportfack listar fem sådana trender som du kan ha nytta av som leverantör eller i din butik.

Marie Kjellnäs
Outdoortidningen Utemagasinet har genomfört en förnyelse. Den som har hållit i trådarna är den nya chefredaktören Marie Kjellnäs. Vi har träffar henne och pratat journalistik och friluftsliv.

Gear Of The Year
Som vanligt har Sportfack delat ut de prestigefyllda priserna i Gear Of The Year. Sex företag fick ta med sig hem plaketten och en hel famnfull med ära. Kolla vilka vinnarna är.

BIKE BUSINESS
• Specialized
• Åkes Sportservice
• Så säljer du lås
• Bra lås
• Elcyklar
• Hjälmar och glasögon