Sportfack 02-2017

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. Tema FitnessSvenskarna tränar allt mer. Det betyder att marknaden för såväl träningsprodukter som för träningskoncept växer. Vi har tittat på vad som är på gång både i produktväg och på gymmen. TräningstrenderYoga, löpning och familjeträning. Det är några av de hetaste trenderna just nu. Vi har…

Tema Fitness
Svenskarna tränar allt mer. Det betyder att marknaden för såväl träningsprodukter som för träningskoncept växer. Vi har tittat på vad som är på gång både i produktväg och på gymmen.

Träningstrender
Yoga, löpning och familjeträning. Det är några av de hetaste trenderna just nu. Vi har träffat marknadschefen på Sats som berättar vilka träningskoncept som lockar folk till gymmen i år.

Branschglidning
Även de stora modekedjorna har insett potentialen i sportkonfektion. Till exempel H&M säljer massvis av sina träningsplagg. Hur ser då de renodlade sportkonfektionsföretagen på den utvecklingen? Sportfack har pejlat läget.

Rivia Sports
Att som ett nyetablerat konfektionsmärke lyckas ta sig in på Stadium är en prestation. Det har Rivia Oliveira gjort med sin egen kollektion. Vi har träffat den svensk-brasilianska entreprenören.

Fitnessprodukter
Allt fler motionärer vill ha både snygga och funktionella träningskläder. Det är inte svårt att hitta. Vi har också tittat på produkter för den som föredrar att träna hemma. Ta en titt på vad som finns för hemmakunden.

Cykelkraft satsar
Det går att sälja cyklar på nätet samtidigt som man lanserar ett eget varumärke. Svenska näthandelsföretaget Cykelkraft har gjort det och tror på en lysande framtid för sin verksamhet.

Ispo Brand New
En av de intressantaste avdelningarna på Ispo-mässan är de med nya varumärken som presenterar innovativa produkter. Ibland blir produkterna succeér, ibland försvinner de ljudlöst. Vi lyfter fram sex produkter som vi tror på.