Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. TEMA KVINNOR Röhnisch satsar på kvinnornaSportföretaget Röhnisch har valt att aktivt kommunicera med sina kvinnliga kunder. Det har gett företaget ett försprång jämfört med många andra företag i sportbranschen. Och samtidigt väldigt lojala kunder. Nikechef med maktAmy Montagne kan med all rätt kallas för en av…
TEMA KVINNOR
Röhnisch satsar på kvinnorna
Sportföretaget Röhnisch har valt att aktivt kommunicera med sina kvinnliga kunder. Det har gett företaget ett försprång jämfört med många andra företag i sportbranschen. Och samtidigt väldigt lojala kunder.
Nikechef med makt
Amy Montagne kan med all rätt kallas för en av sportbranschens mäktigaste kvinnor. Hon basar över Nike Women och för Sportfack berättar hon om sin syn på kvinnan som kund och hennes behov.
Tessa jobbar i outdoorbranschen
Det finns skillnader i hur kvinnliga säljare bemöts av kunder i outdoorbutikerna. Speciellt om kunden är en man. Vi har träffat Tessa Wulff Lothian som arbetar som butikschef på Naturkompaniet och vet hur det är.
I sportbehåns värld
Sportbehån är en komlicerade och viktig produkt för kvinnor. Många kvinnor kan intyga att det är svårt att hitta rätt produkt. Vi har tagit en titt på vad som finns och vad som gäller.
Cyklar för kvinnor
Den taiwanesiska cykeljätten Giant startade cykelmärket Liv. Cyklar utvecklade för kvinnor, av kvinnor som cyklar. Vi tittar vad som döljer sig bakom varumärket och filosofin.
Svenska cyklar del 2
Alla cyklar tillverkas inte i Asien vilket är den vanliga uppfattningen. Det finns faktiskt en drös svenska cykelmärken att välja mellan. Vi fortsätter med vår presentation av dem.
Produkter i säsong
Löparskor och tajts, cykellysen och en jacka för vinterträning. Variationen är stor på vår produktsida. Kolla om du vill fylla på dina butikshyllor med något som du kanske missat
Fotbollskväll
Fotboll är världens störtsa sport och inspirerar till och med filmare till stordåd. Vi tipsar om åtta fotbollsdokumentärer som ser bortom resultatet på planen.