Sportfack 03-2015

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. TEMA OUTDOOR Vaudes miljötänkNär Antje von Dewitz tog över som vd för Vaude för sex år sedan styrde hon om företaget till att bli Europas mest hållbara outdoorföretag. Listan på allt de gör är imponerande. Haglöfs nye vd Peter Fabrin kommer till outdoorbranschen från modebranschen. Nu…

TEMA OUTDOOR

Vaudes miljötänk
När Antje von Dewitz tog över som vd för Vaude för sex år sedan styrde hon om företaget till att bli Europas mest hållbara outdoorföretag. Listan på allt de gör är imponerande.

Haglöfs nye vd
Peter Fabrin kommer till outdoorbranschen från modebranschen. Nu ser han med fräscha ögon på hur allting fungerar och funderar redan på hur Haglöfs kan bli ännu bättre.

Aclima i utveckling
Familjeföretaget Aclima är inne på sin tredje generation företagare. Ullprodukterna står kvar i centrum och där finns fortfarande en stor utvecklingspotential.

Jätteaktören REI
I USA är allting stort. Så även outdoorkedjan REI. En jätte som fortfarande lyckas hålla en personlig kontakt med kunden.

Ett starkt Rehband
Rehband har gått från att betona rehab till att prata om prestation. Sportfack har träffat mannen bakom förändringen, Peter Lerenius.

Trender på Ispo
Funktion och prestanda var några av ledorden på årets Ispo-mässa. Samtidigt hade färger och stil inte tappat sitt grepp över produkterna i München

Bäst på Ispo
Chefredaktör Martin Willners gillar produkter som kommer med nya lösningar för kunden. Se vilka sex produkter som han fastnade för under Ispo-mässan.

Produkter i säsong
Det finns åter en hel del intressanta produkter som redaktionen har hittat. En puck som laddar mobilen, ett armband som fixar problemen och en spade som hjälper när olyckan är framme.

Månadens Diva
Månadens Diva är Christine Hägglund. Hon fick för sig att springa själv längs hela den svenska fjällkedjan. När Christine inte springer nätverkar hon gärna.