Sportfack 10-2014

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. Stadium i HamburgDen svenska sportkedjan Stadium öppnade sin första butik i Tyskland nu i höst. Kedjan går från att varit en nordisk aktör till att bli en internationell spelare. Tema: inför vinternVintersäsongen står inför dörren. Leverantörerna har slussat ut produkterna och i butikerna­ är det dags…

Stadium i Hamburg
Den svenska sportkedjan Stadium öppnade sin första butik i Tyskland nu i höst. Kedjan går från att varit en nordisk aktör till att bli en internationell spelare.

Tema: inför vintern
Vintersäsongen står inför dörren. Leverantörerna har slussat ut produkterna och i butikerna­ är det dags för säsongsbyte.

Skistars E-handel
Destinationsjätten Skistar utvidgar sin verksamhet. Från och med i höst startar företaget en webbshop och en stor fysisk butik i Sälen.

Arc’teryx
En orsak till outdoorföretaget Arc’teryx framgångar beror på passionerade medarbetare och en egen fabrik. Vi tar en titt på framgångsreceptet.

I Fokus: Suunto Ambit 3
Finländska Suunto lanserar nya modeller av sina­ pulsklockor i rask takt. Vi har tagit en titt på det senaste tillskottet, Ambit 3.

Åka Skidors skidtest
Åks Skidor satsar seriöst på sina skidtest. Det är viktigt, för resultaten påverkar försäljningen av varumärkena.

Golftrender 2015
Det blir en hel del innovationer, intressanta­ detaljer­ och svartvit estetik i nästa års golf­produkter. Sportfack har kollat läget.

Månadens produkt: Innebandyklubban
Sporten innebandy har förändrats enormt de senaste­ 20 åren detsamma gäller för inne­bandyklubban. Idag har plastklubban blivit en kompositprodukt av högsta kvalitet.

Designad terränghoj
Den franska toppdesignern Philippe Starck har gett sig in i cykelbranschen. ­Resultatet är lyxiga, eldrivna mountain­bikes för alla väder­.