Sportfack 07-2014

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. Tema StreetmodeÖverallt sker en inflyttning från landsorten till städerna. Den utvecklingen påverkar många aspekter av det mänskliga livet. Också modet. Vi tar i detta nummer en titt på dagens streetmode. Sport Design SwedenAtt lyfta ut profilkläderna från souvenirbutiken har varit ett vinnande koncept för Sport Design…

Tema Streetmode
Överallt sker en inflyttning från landsorten till städerna. Den utvecklingen påverkar många aspekter av det mänskliga livet. Också modet. Vi tar i detta nummer en titt på dagens streetmode.

Sport Design Sweden
Att lyfta ut profilkläderna från souvenirbutiken har varit ett vinnande koncept för Sport Design Sweden. Men för att bli en global aktör har det också krävts annat nytänkande. Vi träffade grundarna av designföretaget.

Sneakerssamlaren
De allra flesta gillar ett par snygga sneakers. För andra har de blivit en passion. Vi träffade David Davidsson som är sneakersvärldens motsvarigehet till Imelda Marcos.

Sweet SKTBS
För några är den ultimata drömmen att ha ett eget varumärke. För Thomas Löfgren blev drömmen verklighet med Sweet SKTBS. Idag finns företagets produkter i 15 europeiska länder.

I Fokus: Chroma Pop
Det är inte så ofta som det dyker upp nya intressanta innovationer inom traditionella produkter. Sportfack tycker att Smtihs nya solglasögon har det som krävs för att kallas en innovation.

Craft leder klungan
Det svenska konfektionsföretaget Craft syns på toppcyklister och motionärer världen över. En tanke bakom företagets cykelsatning har varit att samarbeta med de bästa proffsteamen i världen.

Produkter
Sommarlov och semester gör att efterfrågan på både prylar att slappa i och utrustning för att ta tag i träningen ökar. Vi har förslag till båda kundtyperna. Exempelvis en ultralätt hopfällbar stol att ta med på vandringen eller en tröja att svettas i.