Hövding nominerat till prestigefyllt pris

Signumpriset uppmärksammar varje år ett nordiskt företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda varumärket kommunikativt och juridiskt. De nominerade till årets pris är nu presenterade och Hövding är ett av dem.– Nomineringen är en stark bekräftelse på vårt nära arbete med Malmö Reklambyrå. Att vara först i världen och ensamma på…

Signumpriset uppmärksammar varje år ett nordiskt företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda varumärket kommunikativt och juridiskt. De nominerade till årets pris är nu presenterade och Hövding är ett av dem.
– Nomineringen är en stark bekräftelse på vårt nära arbete med Malmö Reklambyrå. Att vara först i världen och ensamma på marknaden om en produkt och en teknologi som inte funnits tidigare, har sina utmaningar när det gäller att skapa förtroende för produkten och innovationen. Vi har fokuserat på att skapa en helhet genom kommunikationen i alla våra kanaler för att stärka varumärkets synlighet. Det har gett oss de ringar på vattnet vi behöver för att etablera ett nordiskt varumärke på en global arena, säger Hövdings marknadschef Anna-Katarina Skogh.

Hövdings kommunikationsstrategi togs fram i samband med lanseringen av Hövding 3.

Det är 27:e gången som det prestigefyllda varumärkesproset delas ut och de övriga nominerade till 2022 års Signumpris är BabyBjörn, Semper och Vattenfall. Priset delas ut 22 januari.