Ny chefredaktör på Sportfack

Ny chefredaktör på Sportfack

Jesper Johansson från Svensk Golf blir ny chefredaktör på Sportfack från och med oktober. Tidigare chefredaktören Nicolas Jändel blir dock kvar som ansvarig utgivare.

Publicerad

Från och med nummer 10 av Sportfack kommer Jesper Johansson ta över chefredaktörskapet på branschtidningen Sportfack, i samband med att den tidigare chefredaktören Nicolas Jändel tillträder en ny tjänst på samma ägarförlag: Story House Egmont. Jesper kommer närmast från en webbredaktörsroll på tidningen Svensk Golf. Här berättar han för läsarna om sig själv och sin bakgrund.  
– Jag skulle nog beskriva mig själv som en idrottsnörd i allmänhet och golfnörd i synnerhet. Jag skulle väl också säga att jag är nyfiken och har en tendens att snöa in på olika ämnen, oavsett om det är bonsaiträd eller, som nu, jakt. En egenskap som visat sig vara ganska bra att ha som journalist.

Vad har du gjort tidigare?
– Jag har under många år arbetat med digital journalistik hos Svensk Golf och har under de senaste två åren varit digitalt ansvarig. Det har varit en spännande tid och ett intressant arbete att få utveckla en produkt.

Vad gillar du med Sportfack?
– Jag tycker att tidningen är en jättefin produkt med ett väldigt högt läsvärde. Utöver det gillar jag också potentialen som finns hos Sportfack. Mycket kan göras för att förbättra produkten och ge läsarna en ännu bättre upplevelse, både i tidningen och på webben.

Vilka planer har du för tidningen framöver?
– Till en början ska jag lära mig hur arbetet med tidningen fungerar för tillfället innan jag anpassar den efter vad jag anser skulle vara bättre. Det jag däremot redan nu kan säga är att webben ska få sig en ordentlig genomgång. Där finns det mycket att göra. Men vi ska skynda långsamt och vara försiktiga i förändringen då tidningen, som sagt, redan är en väldigt fin produkt.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Patagonia och North Face väljer att bojkotta Facebook

1 kommentar

Magnus: Vilket fjantigt företag. Eller snarare, de verkar inte ha koll på hur värdlen faktiskt fungerar.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206