På nytt jobb: Trine är tillbaka  på sin hemmaplan

Trine ska marknadsföra Naturkompaniet i Norge. Foto: Privat

På nytt jobb: Trine är tillbaka på sin hemmaplan

Naturkompaniet satsar just nu stort i Norge och har anställt Trine Bekkhus som marknadskoordinator.

Publicerad

Vad blir din uppgift på Naturkompaniet? 
– Som marknadskoordinator för Naturkompaniet i Norge kommer jag att få vara med på en otroligt spännande resa där jag planerar själva lanseringen i Norge och varumärkesutvecklingen tillsammans med mina kollegor på Naturkompaniet. Jag kommer främst att arbeta med varumärkesupplevelsen där jag koordinerar marknadsaktiviteter som kampanjer, digital kommunikation, annonsering, samarbeten, lanseringar och events. Jag kommer även arbeta aktivt med att analysera marknaden och våra marknadsinsatser för bästa möjliga kundupplevelse.

Är Norge en marknad du känner väl?
– Jag kommer själv från Norge och har tidigare arbetat mot den norska marknaden. Det känns kul att få jobba mot ''hemmaplan'' med ett varumärke med stor potential. Norge är starkt förknippat med en fantastisk natur och ett väldigt aktivt friluftsliv i hela landet. Vanliga friluftsaktiviteter är bland annat vandring, klättring, kajakpaddling, terrängcykling, skidåkning och terränglöpning – områden där Naturkompaniet besitter stor kunskap. Jag tror det finns en stor efterfrågan på Naturkompaniet och vårt hållbara koncept på den norska marknaden.

Du kommer från Greiffs/Tuxer?
– Även på Tuxer arbetade jag som marknadskoordinator. Jag var där i nästan ett år och hade en rolig och lärorik tid där men valde att sluta eftersom den perfekta tjänsten öppnade sig på Naturkompaniet. Att få jobba på Naturkompaniet har länge varit en stor dröm för mig och att dessutom få vara med på resan för utvecklingen i Norge känns väldigt spännande.

Vad har du jobbat med tidigare i livet?
– Jag är utbildad upplevelseproducent på Luleå Tekniska Universitet och efter mina studier har jag arbetat med marknadsföring, projektledning och varumärkesutveckling på olika företag inom skönhet, upplevelseindustrin, finans och retail. Vilket har gett mig mycket erfarenhet från marknadsföring och varumärkesutveckling inom olika typer av branscher. 

Vad ser du fram emot mest på det nya jobbet?
– Jag tycker det ska bli fantastiskt kul att vara en del av ett företag som tar kampen för en bättre miljö genom att sälja högkvalitativa produkter som ska hålla länge. Naturkompaniet vill inte skapa ett ''köp-använd-släng'-beteende hos kunderna, vilket jag tycker är väldigt uppfriskande. Jag har själv en stor passion för friluftsliv och natur och ser fram emot att få bidra till att hjälpa människor att hitta ut i naturen för att sedan ge dem de bästa förutsättningarna för fina friluftsupplevelser. 

Är du en outdoorperson själv?
– Ja, jag älskar att spendera min tid utomhus i naturen och tycker om variationen som naturen erbjuder.

Vilka aktiviteter gillar du mest?
– På våren och sommaren tycker jag om att vandra. Både i Norge och i Sverige. Jag tycker även om att paddla kajak i Öregrunds skärgård och cykla mountainbike. På vintern är det skidåkning som gäller. Det är det bästa jag vet. 

Vad tror du om branschens riktning nu efter corona? 
– Jag tror att många personer runt om i världen har funnit en stor glädje av naturen nu under pandemin. Naturen får oss att må bra och är en fantastisk källa för att hämta ny energi. Jag tror och hoppas att nyfunna friluftsvänner kommer spendera alltmer tid utomhus, även efter pandemin. Därför är det extra viktigt att vi tar hand om naturen tillsammans. Att vi lämnar naturen i samma, eller bättre skick, än vi hittar den. 

Hur ska vi fortsätta att locka ut folk när flygskammen lägger sig och längtan efter medelhavet växer?
– Jag tror att många som nu hittat ut kommer att fortsätta vilja lära sig mer och testa fler outdooraktiviteter även framöver. Så vi kommer fortsätta i samma bana med att inspirera och sprida kunskap för att locka till fler äventyr.

Vilken är branschens stora utmaning på fem års sikt?
– Retail och klädindustrin har en utmaning med att inte skapa köp-och-slängbeteende. Det finns även utmaningar med butiksupplevelsen och att hitta rätt i förhållande till e-handeln. 

Vad talar för branschen och de varumärken som finns här?
– Inom outdoor finns det många ambitiösa varumärken som jobbar hårt för att hitta hållbara lösningar och jag tycker att de är med och driver hela branschen i en bättre riktning. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nike gör sko med Gore Tex-material – fortsätter satsa på traillöpning

1 kommentar

Björn: Detta är väll Nike pegasus 3 med gtx? Nyhetsvärdet?

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206