Huski Wear ny klädpartner till alpina landslaget

Huski Wear ny klädpartner till alpina landslaget

Huski Wear blir Ski Team Sweden Alpints nya klädpartner. Det unga varumärket, som redan är sponsor till skicrosslandslaget, satsar nu på allvar på att synas både nationellt och internationellt.

Publicerad

– För oss är design, passform och funktionalitet allt. Och givetvis är det lika viktigt för landslaget med material och plagg som matchar träning, tävling och deras behov för detta, året runt. Samarbetet blir vårt sätt att stötta landslaget och dessutom med förhoppningen att få fler svenskar att åka skidor, säger Magnus Liljeblad, vd på Huski Wear, i ett pressmeddelande. 

Huski Wear är ett relativt nytt varumärke, uppbyggt av en organisation med lång erfarenhet, som nu vill utmana klädbranschen, säger man. Detta ska ske med ett digitalt fokus och genom att kontrollera hela kedjan från produktion till distribution. Huski Wear reducerar mellanhänder och erbjuda kläder av hög kvalitet till bra priser. I bolagets DNA ligger även miljöaspekten insydd, där produktion och transporter optimerats för att minimera klimatavtrycket genom bland annat CarbonZERO Product.

– I samarbetet vill vi så klart bidra till att landslaget når sina mål. Men också stötta utvecklingen av svensk ungdomsskidåkning i ett bredare perspektiv. Huski Wear är sedan tidigare även klädpartner till svenska Skicrosslandslaget. Och tillsammans med ambassadörerna André Myhrer, Anna Swenn Larsson, det alpina landslaget och Skicrosslandslaget blir det här ett första steg mot att kommersialisera funktionella produkter för såväl professionella som hängivna skidåkare och människor som värdesätter den fria luften och fjället, säger Magnus vidare.

– Det är kul med en ny svensk utmanare i klädbranschen. Och med affärsidén att äga hela kedjan från produktion till försäljning får vi en partner som vi verkligen kan utveckla våra kläder tillsammans med. Dialogen med Huski Wear har varit väldigt kreativ och inspirerande och möjligheterna vi tillsammans ser framför oss kommer att kunna bidra till utvecklingen av sporten både på bred front och på elitnivå, säger Tommy Eliasson Winter, alpin chef på Svenska Skidförbundet. 

Sportfack berättar mer om samarbetet i en intervju med Magnus Liljeblad i Sportfack nummer 05.

On
Off

6 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

61 kommentarer

B Obo: @Theo Glöm inte att Svensk Teko industri och annan personalintensiv low-tech industri som skor och liknande avvecklades på goda grunder. Det gick inte att tjäna pengar på det och därför var det inte...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206