De gör upp om titeln Årets affärskvinna

När Svenskt Sportforums utmärkelse Årets Affärskvinna nu 10-årsjubilerar är det ett riktigt starkt finalfält man korat.

De gör upp om titeln Årets affärskvinna

Svenskt Sportforum ska för tionde året prisa Årets affärskvinna inom sport och outdoor. Nu har juryn korat de tre finalisterna som har chans att vinna titeln.

Publicerad

Nu har det redan gått tio år sedan Svenskt Sportforum instiftade priset Årets affärskvinna inom svensk sportbransch. Eva Karlsson, VD på Houdini, var den första vinnaren vilket tillkännagavs på Swesport 2012.

När Svenskt Sportforums utmärkelse Årets Affärskvinna nu 10-årsjubilerar är det ett riktigt starkt finalfält man korat. Finaisterna är nämligen som följer: Ulrika Björk, vd, Polygiene Sara Molnar, vd, Peak Performance samt Daniella Johansson, E-commerce manager, Didriksons.

Tanken hade varit att priset sedvanligt skulle delas ut under Ispos/Sportfacks Gear of the year-gala. Men när en pandemi sätter käppar även i det festhjulet detta år kommer vinnaren få sitt pris på ett coronasäkert sätt. Datum är inte bestämt än men det kommer ske i maj, hälsar Svenskt Sportforums Claes Forsberg.

Ulrika Björk, vd, Polygiene, Sara Molnar, vd, Peak Performance och Daniella Johansson, E-commerce manager, Didriksons gör upp om priset.

Tidiagre vinnare:

2019: Christiane Dolva Törnberg, Head of CSR, Fjällräven
2018: Annika Mustalahti, Nordic eTailing Manager, adidas
2017: Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken
2016: Ulrika Skoghag, VD/ägare, Daily Sports AB
2015: Janicke Blomsnes, vice VD, XXL Sport AB
2014: Ulrika Lindgren, logistikchef, Sportamore AB
2013: Tina Rolén, marknadsdirektör, adidas AB
2012: Kajsa Claesson, försäljningschef, Stadium AB
2011: Eva Karlsson, VD, Houdini Sportswear AB
(Titel/företag vid tiden för utnämningen)

Läs mer om Årets Affärskvinna på Svenskt Sportforums hemsida.

On
Off

5 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

61 kommentarer

B Obo: @Theo Glöm inte att Svensk Teko industri och annan personalintensiv low-tech industri som skor och liknande avvecklades på goda grunder. Det gick inte att tjäna pengar på det och därför var det inte...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206